top of page

BLOG- החתונה היוונית שלי

חתונה באיטליה, עוד חלום שהתגשם

אחרי שיוון כבשה אותנו בשנה הקודמת (איך לא? התחתנו ביוון!) החלטנו להתרחב ולגדול עוד קצת, אל עבר היעד הבא שלנו, איטליה. ולמה דווקא איטליה? כי התארסנו באיטליה וכי יש לזה משמעות גדולה עבורינו, וכי איטליה תמיד היתה מאוד טובה אלינו כתיירים, במיוחד כתיירים גרגרנים :)... כשחזרנו אליה לא מזמן שוב, הפעם כדי למצוא לוקיישנים וספקים חדשים, האיטלקים התגלו לא רק כמכניסי אורחים מדהימים, אלא גם כפרטנרים מצויינים לעסקי האירועים, אירחו אותנו כל כך יפה, והסכימו למשא ומתן שעשינו איתם בכל הנוגע לצרכים של החתונות הישראליות, שהן מעט שונות מהחתונות של הבריטים והאמריקאים שהם מכירים כל כך טוב. הם הראו הרבה רצון, פתיחות וגמישות ושמחנו מאוד לגלות את זה, כי אין דבר יותר מכשיל תהליך של עסקים מאינטרסים מנוגדים. בסופו של דבר, אנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים כדי להביא לזוגות שלנו את התנאים הכי טובים לחתונה, החל מהמחירים כמובן, ועד להסכמים בנוגע לאלכוהול, להגבלת שעת סיום המסיבות, ועוד ועוד... שמחנו גם לגלות במהלך טיול הספקים, שעלויות האוכל, הלינה, האלכוהול והספקים לא גבוהות בהרבה, מהעלויות המקבילות ביוון.

מה שהיה הכי חשוב עבורינו במהלך ביקור הספקים הוא להבין את איכות השירותים. אז ישנו בכל אותם המקומות שיצרנו איתם קשר מהארץ, אכלנו את האוכל שהם מגישים ונפגשנו עם ספקים שונים כמו חברות קייטרינג מקומיות (כי לא תמיד יש בווילות ובטירות האיטלקיות מטבח מספיק גדול שיכול להחזיק ולהגיש ארוחת חתונה חגיגית). מיותר לציין שחזרנו מאיטליה עם 2 קילו עודפים כל אחד מאיתנו אבל הם היו חד משמעית מבורכים.. האוכל שאכלנו באיטליה היה חוויה בלתי נשכחת ואנחנו כל כך שמחים שהאורחים בחתונות שלנו ייזכו בחוויה הקולינארית הזאת שחווינו בעצמינו ויוכלו להבין מה זה אוכל איטלקי אמיתי.

רוב הלוקיישנים אותם ביקרנו נמצאים במחוז אומבריה, אשר גובל עם מחוז טוסקנה מדרום- מזרח. לפעמים קצת קשה להבחין בין טוסקנה לאומבריה מבחינת הנופים והמיקום הגאוגרפי הספציפי במפה. כשהבנתי לראשונה שכל המקומות שבהם התאהבתי ופניתי לשיתוף פעולה, נמצאים בלב מחוז אומבריה, חייכתי לעצמי אבל לא הופתעתי. כי כמו ביוון, כך גם באיטליה. אנחנו תמיד נמשכים למקומות הכפריים יותר, הפחות מתויירים והיותר אותנטיים ומיוחדים, שבהם מרגישים טוב יותר את המקומיים, את האוכל ואת החיים עצמם :)

הטיול התחיל בדרום מחוז אומבריה, במקום שנמצא רק שעה נסיעה מרומא. כבר התחלה טובה לחתונה בחו"ל! הגענו למלון פשוט מושלם לחתונה של 55-60 אורחים (חתונת דולצ'ה ויטה, בתפריט החתונות), עם בריכות, ספא מטורף, מסעדה מדהימה, לוקיישנים מטריפים לטקס החתונה וחדרים מפנקים שהם שילוב של כפרי ומודרני.. ברברה המנהלת המתוקה של המלון ישר קיבלה את פנינו והראתה לנו את המלון, את החדרים ואת העיירות הסמוכות למלון. למחרת טיילנו ולמדנו להכיר את הסביבה המדהימה של המלון, שיש בה חופים, אגמים, עיירות ציוריות, והמון המון טבע. מאוד שמחנו על הקשר האישי שנוצר עם ברברה במהלך היומיים האלו, נפרדנו לשלום והמשכנו ליעד הבא, ללב מחוז אומבריה.

התארחנו במלון שנראה כמו ארמון, (חתונה בארמון, בתפריט החתונות) שמהרגע הראשון תפס אותנו בגלל האומנות שיש בתוכו. ריטה וליביה, שתי בחורות מקסימות שתפקידן הוא לארגן את האירועים שמתקיימים במלון, קיבלו את פנינו, הראו לנו את הוילה המדהימה שבה נישן, והסבירו לנו מה הולך להיות הלו"ז שלנו ליומיים הקרובים..

הן הגדילו ראש ותיאמו לנו ארוחת טעימות ב- 2 מסעדות נחשבות מאוד באזור, שמפעילות גם שירותי קייטרינג. המסעדה הראשונה שבה ביקרנו מתמחה באוכל מסורתי של מחוז אומבריה (שזה הרבה סוגי בשר וחיות בר, וגם הרבה סוגי פסטות וגבינות מדהימות). ג'אן לוקה השף הגיש לנו את המנות בעצמו עם המון אהבה ומסירות לעבודה שלו. זה היה ממש מרגש לראות את זה, האמת. ומרוב שהתלהבנו מהאדם שמאחורי המנות המשובחות, שכחנו להצטלם איתו.. מחכים בקוצר רוח לעבוד איתו בחתונה הבאה. המסעדה שלו נקראת IL CAVALIERE.

המסעדה השנייה שנקראת Apollinare מגישה אוכל מעט מתוחכם יותר, קצת יותר גורמה, וטעים לא פחות..

קצרה היריעה מלספר כאן על האוכל של מחוז אומבריה, בקרוב אכתוב פוסט נוסף שיוקדש אך ורק לאוכל האיטלקי, שיש לו רמה של קדושה בחיי היום יום של האיטלקים. אבל בינתיים, הנה כמה מנות מאותן שתי מסעדות אלוהיות..

ריטה וליביה הראו לנו את לוח החתונות שלהן לקיץ 2017 והבנו שיהיה קשה להידחס בתוכו ללא התראה של שנה מראש. כולי תקווה שהזוגות הישראלים ישכילו להבין שחתונה בחו"ל, למרות גודלה המצומצם, כדאי לתכנן אותה הרבה מאוד זמן מראש, בעיקר כדי להצליח לשריין את הלוקיישן הראוי, בתאריך הרצוי.

ביקרנו גם בעסק של השכרת ציוד לאירועים ואני מודה שחתונות באיטליה, לעומת חתונות ביוון זה משחק ילדים. בעיקר כי האיטלקים כל כך תקשורתיים ומסודרים, פרטנרים מושלמים! בתור מארגנת חתונות בחו"ל, היה לי קצת נחת מכל האיטליה הזאת.. והתפללתי שהיוונים בבוא הזמן ילמדו לעבוד מסודר כמו האיטלקים. פשוט תענוג!

הנה עוד כמה תמונות מהמקומות, החדרים, והמקומות הקסומים שבהם היינו במהלך טיול הספקים המדהים הזה באיטליה

הכניסה למלון אגריטוריסמו

בנובמבר הכרמים הופכים לצהובים וזה פשוט מרבד אין סופי של אושר

מסעדה מדהימה עם 3 שולחנות בסך הכל!

התעוררנו לבוקר לבן :)

הנוף שנשקף מאחת המסעדות!!

מנת רביולי תרד סטנדרטית :)

המקום האחרון שבו ביקרנו נמצא גם הוא במחוז אומבריה, כשעתיים נסיעה מרומא בסך הכל. המלון הוא אגריטוריסמו אמיתי (אגריטוריסמו= מלון בסגנון אקולוגי שמייצר את המוצרים שלו בעצמו ומטפח בעלי חיים וחקלאות מקומית). למלון יש את הדירוג הגבוה ביותר מבחינת ארגון האגריטוריסמו העולמי. המלון יושב מאוד קרוב לאגם Trasimeno והנוף שנשקף מהבריכה לאגם ולכל המרחבים האינסופיים האלה, הוא באמת אחד היפים שראיתי.

פרנצ'סקו, הבעלים של המלון קיבל את פנינו, הראה לנו את החדר שבו נישן ואמר שזה החדר האהוב עליו ביותר. ישבנו לקפה קצר שלאט לאט התווסף אליו גם בקבוק יין, קרוסטיני, גבינות, וקוקטייל אפרול. פרנצ'סקו הסביר לנו שהמלון הוא יצירת האומנות הפרטית שלו. הוא בעצמו שיפץ ושימר את המלון הזה במו ידיו, וגם תיכנן את המקום על לפרטים הכי קטנים שלו. הוא הסביר לנו שמה שמחבר בין כל מרכיבי המקום ברמה האסתטית, של הקומפוזיציה, בחירת החומרים והסגנון, העצים והפרחים ומיקומם הספציפי ביותר שלהם ביחס לנוף ולמבנים.. הוא אהבה. צריך להיות שם כדי להבין ולהאמין. הוא גם כתב על זה ספר. במקצועו הוא בכלל יועץ פנסיוני, אבל יש לו נפש של אמן שיודעת אהבה מה היא.

אז לסיכום, כי אפשר לספר בלי סוף על איטליה ועל החוויות, המקומות והאנשים המהממים שפגשנו בדרך... איטליה הינה יעד מדהים לחתונות, לזוגות ומשפחות שמעריכים אוכל ויין טוב, חופשה איכותית ומפנקת, טיולים וטבע במיטבו. עד עכשיו יוון היתה היעד המוביל שלנו ואנחנו מאמינים שאיטליה יכולה גם היא להפוך ליעד הבא של חתונות בחו"ל לישראלים.