top of page

BLOG- החתונה היוונית שלי

נסענו ליוון לחפש את הלוקיישנים השווים ביותר לחתונות של קיץ 2016

14 ימים, 3 טיסות, 5 מעבורות, 3 ערים גדולות, 15 כפרים, 1800 קילומטרים ביבשה ו 484 קילומטרים בים, 3 איים, 12 וילות ומלונות, 20 פגישות עסקיות, 20 אנשים טובים, עשרות ארוחות גורמה יווניות, ואין ספור פעמים שאמרנו תודה.

זוגות רבים פנו אלינו בחודשים האחרונים, כדי שנפיק עבורם חתונה מיוחדת בחו"ל. לחלקם יש 30 מוזמנים ולחלקם 100 מוזמנים ואפילו יותר, חלקם מחפשים מקום מבודד ופראי, וחלקם מחפשים מקום נגיש לנכים שיהיה גם קרוב לעיירה ולטברנות הקרובות. כל אחד עם חלום משלו, כל אחד עם המשפחה והחברים שלו, אבל מכנה משותף לכולם- הזוגות שלנו הם אנשים מיוחדים שמוכנים לצאת להרפתקאה חד פעמית כדי לחגוג את אהבתם, ועל הדרך לפנק את המוזמנים שלהם בחופשה יוונית בלתי נשכחת. הם סומכים עלינו שנביא להם את המקומות הכי מיוחדים במחירים הכי טובים שאפשר. לא נותרה ברירה ונסענו ליוון פעם נוספת כדי לחפש עבורם את הלוקיישנים שיתאימו להם כמו כפפה ליד- למספר המוזמנים, לתקציב, לסגנון, למי שהם, בקיצור, לחלום שלהם. למדנו להכיר את הזוגות, קיבלנו את כל הפרטים אודות אותו חלום ונסענו לחקור מקומות חדשים ביוון, מקומות שאיש בארץ לא שמע עליהם. האתגר היה, כרגיל, למצוא מקומות שנמצאים לא יותר משעתיים-שלוש נסיעה/ הפלגה, אך מרגישים כמו סוף העולם. מיותר להגיד שהמחקר באינטרנט והתישאול המעמיק באמצעות אין סוף מיילים בנוגע לגודל הוילה או הריזורט, הסגנון, המיקום, אפשרויות ההסעדה, וכו', נמשך כחודשים ארוכים לפני הנסיעה. אספנו בפינצטה כ- 12 לוקיישנים באזורים ואיים שונים באזור אתונה והאיים הציקלידים, ונסענו לבדוק מקרוב. כי בתיירות כמו בתיירות- אין כמו מראה עיניים.

הטיול התחיל בפגישות עם 3 חברות קייטרינג שיושבות באתונה, שעשו לנו היכרות עם המטבחים שלהם, עם הסטייל של האוכל שהם מכינים. במיוחד אהבנו קייטרינג ותיק שמנוהל על ידי זוג מקסים- היא יווניה והוא בריטי, וביחד הם מביאים שירות אדיב, הומור נדיר ואוכל מדהים. אנחנו יודעים- טעמנו את הכל!

התחלנו את המסע שלנו בחצי האי Evia, אי שאפשר להגיע אליו במעבורת, אם רוצים להגיע לחלק הדרומי שלו, או דרך גשר ענק המחבר בין אזור אתונה לבין חצי האי באזור הצפוני שלו. את החלק הדרומי שלו הכרנו מחתונות קודמות. והפעם- הגשר לקח אותנו לאזור שרגלינו טרם דרכו בו, אזור בתולי ופראי. הגענו למלון בוטיק מדהים על המים, עם חוף מבודד ועיצוב פנים נדיר... והתחלנו לעשות עסקים כרגיל, להבין את גודל החדרים, את השירותים הקיימים, את הנוף שנשקף מכל חדר וחדר. אפילו בדקנו את עוצמת האינטרנט האלחוטי ואת תקינות המזגנים. עברנו חדר חדר כאשר המנהלת כבר מסבירה לנו איפה אפשר לעשות את קבלת הפנים, את הטקס, ואת המסיבה. קיבלנו את החדר הטוב ביותר במלון והוזמנו לארוחת ערב מפנקת שמבשל כמו בכל ערב השף של המלון. התפלאנו לראות שהמלון היה רק כרבע מלא, עשרות עובדים מנקים, מסדרים, מבשלים... אנשים מדהימים ומסורים שרק צמאים לפרנסה. הבנו שהמצב ביוון אכן מידרדר, שתיירות הפנים גוועת, ושהולך להיות לנו סיור לוקיישנים מעניין מאוד שהתחיל אגב, יום אחרי הבחירות ביוון, שלא הביאו כל אופטימיות לעם היווני. הפער בין המצוי לרצוי רק גדל ואיתו תחושת התסכול של היוונים.

למחרת, נסענו לראות מקרוב שתי אחוזות ענקיות. האחת, מנוהלת על ידי זוג יוונים צעירים. השנייה שייכת לברון פיליפ שקנה לפני עשרות שנים את כל השטח של הוואדי, הנחלים, וההרים שמסביב לאחוזה. לאחוזה הזאת יש היסטוריה מטורפת שגרמה לנו להשאר כמה שעות טובות כדי לשמוע עוד ועוד פרטים וסיפורים עסיסיים על האחוזה מפי יוהנה, המבשלת המקסימה. קצרה היריעה מלספר כאן את הסיפורים של האחוזות האלה. אני מאמינה שהזוגות שייזכו להתחתן שם, יישמעו את הסיפורים של האנשים שגרו שם לפני 100 שנה ויותר, ויוכלו להיות גם הם לכמה ימים, הדמויות הראשיות בסיפור האגדה הזה.

עלינו עוד קצת צפונה כדי לבקר במלון בוטיק שסיקרן אותנו מאוד ,עוד בשלב המחקר באינטרנט. בלב הרחבה המרכזית של המלון עומד מגדל גבוה שנראה כמו חלק ממפעל ישן. בדיעבד, אחרי שטיטוס, המנהל של המלון עשה לנו סיבוב בחדרים ובטברנה הצמודה אותה הוא מנהל, הבנו שהמגדל הזה, שנבנה לפני מאתיים שנה, תפקידו היה לשרוף אבנים שנחצבו מהסלעים של האזור, ולזקק מהן את המתכות היקרות. ירדנו לחוף של המלון וראינו את כל הצבעים של האבנים וחלוקי הנחל... התאהבנו בכל אבן ואבן. סימן מובהק לכך שאנחנו פשוט מאוהבים. בטיטוס. באי EVIA. ביוונים כולם. קמנו לארוחת בוקר משגעת אצל טיטוס בטברנה, שוטטנו לנו בעיירה הסמוכה וביקרנו בטברנה הסמוכה שמכינה יין מדהים מהכרמים שהם מגדלים.

הדרך הובילה אותנו הפעם לנמל קטן בפרברי אתונה, Lavrio, ממנו תפסנו מעבורת של שעה בלבד לאי Kea, כדי לפגוש את האישה והאגדה, פיליו, בעלים של וילה היסטרית ל- 25 איש, עם נוף תנכ"י פראי. בלילה הראשון באי, פיליו לקחה אותנו לארוחת ערב בטברנה הכי טובה בעיר העתיקה, הטברנה של יאניס. יאניס אירח אותנו כמו מלכים, השקה ביין מקומי משובח והגיש לנו את המנות המסורתיות של האי- כופתאות בשר עם כרוב, גבינה חריפה, לחם אפוי עם פטה ועגבניות, מנה מסורתית של האי כרתים, ומנת פסוליה מדהימה.

כשהתעוררנו בבוקר המחרת, ראינו את הנוף הנשקף מהסוויטה הרומנטית שפיליו נתנה לנו בלב רחב. התעוררנו לארוחת בוקר עשירה שאלפריה, העובדת של הוילה הכינה במיוחד עבורינו ויצאנו לחקור את האי. הגענו לחופים מדהימים, טיילנו בעיר העתיקה והרגשנו על בשרינו את מה שידענו מהקריאה והמחקר שעשינו. האי משרת את עשירי אתונה בתקופת הקיץ, אשר מגיעים לנפוש בבתי הקיץ שלהם. בסוף העונה החמה של התיירות, האי נותר רגוע ושקט, ללא הרבה תנועה. שקט מופתי ואוירה תנ"כית של פעם, עם גבעות חומות הצופות לים וחמורים במקום רכבים. נדמה כאילו הזמן עצר באי Kea. חזרנו לווילה לארוחת ערב עם ראש האי. הוא הגיע עד לוילה של פיליו כדי להכיר אותנו, לספר לנו על החזון של האי ועל התיירות שהוא מנסה לקדם. הוא גם ציין שיעזור לנו בכל מה שצריך כדי לקדם חתונות אזרחיות באי. האיש הגיע למרות ששבר את רגלו כשבוע לפני ולמרות שביתו ילדה את נכדתו הראשונה כיומיים לפני כן. מאוד התרגשנו מהמעמד ונראה שכך גם המבשלת של הוילה, שהכינה עבור הארוחה מטעמים מדהימים, ביניהם מאפה פילו נדיר ממולא בכבש, איקרה מקומית ועוגת סולת שהשאירה טעם של עוד.

קמנו למחרת כדי להגיע לנמל Rafina, וממנו לקחת מעבורת ליעד הבא שלנו, האי Tinos, אי ציקלידי ידוע ביופיו ובארכיטקטורה המסורתית הנפלאה של בתים לבנים עם חלונות עץ כחולים. ב Tinos התארחנו בריזורט מדהים, שצופה למיקונוס, השכנה לו. (רק חצי שעה הפלגה ממיקונוס- לוקיישן קרוב ונגיש ע"י טיסה ישירה מהארץ למיקונוס). הריזורט בנוי מווילות מבודדות כשבכל אחת יש בריכה פרטית ונוף לאיים הציקלידיים. התמלאנו בכוח ויצאנו להרים כוסית אוזו בעיירה הסמוכה.

בבוקר התעוררנו כשסלסילת ארוחת בוקר מונחת על השולחן- לחם טרי מהמאפייה, שמן זית משובח, גבינה אורגנית, זיתים, מרמלדה, ירקות ופירות. התענגנו על הארוחה הפשוטה והטובה הזו והגענו לפגוש את פנדליס, העובד המסור של המקום שהראה לנו את החדרים, סיפר לנו על החזון האקולוגי של המקום, על הבנייה, על השירותיות של המקום ועל הדברים שכדאי לנו לעשות באי כל עוד יש לנו זמן, והכי חשוב- קיבלנו את מה שרצינו- מחיר מדהים עבור השכרה של הריזורט כולו לחתונה! לא יאומן כמה זולה יוון... זה הכה בנו שוב ושוב לאחר כל פגישה עסקית שקיימנו עם מנהלי המלונות והווילות. הספקנו לראות עוד מלון מהמם בדרך לאי הבא- האי Andros- אי שהוא תעלומה בפני עצמה. נמצא קילומטרים ספורים מ TINOS אבל מרגיש כמו בצד השני של העולם. הוא ירוק ופראי, ואין בו כמעט כבישים סלולים. הדרכים שחוצות את האי מפותלות ומשובשות ולוקח כשעתיים לחצות את האי- נסיעה שהיתה לוקחת כחצי שעה אם מישהו באי היה דואג לקצת תשתיות. סיפרו לנו שמהאי Andros יצאו הרבה יורדי ים, שעם השנים התעשרו והתבצרו באי לאחר שראו את העולם כולו. הם דאגו לאזורי המגורים שלהם בלבד, ואין להם אינטרס כלל להפוך את האי לנגיש יותר לתיירים. להיפך, טוב להם עם המצב כפי שהוא וכסף לא חסר להם. למזלנו, הריזורט שהגענו לאי בעקבותיו, שעוד בשלב המחקר האינטרנט העתיק פעימה מליבנו, היה רק 30 דקות נסיעה מהנמל. שעתיים הפלגה מאתונה ועוד חצי שעה נסיעה, זה כל מה שצריך כדי להגיע למקום הכי יפה שראינו מימינו. חוף ים פרטי שנשקף מהחלון הגדול בחדר היוקרתי שבו ישנו, עם עיזים מטיילות על החוף בין השמשיות ודגים עפים באוויר. כו כן, עפים באוויר. מדרגות תלולות יורדות מהריזורט לחוף, שם אפשר להתנתק מהכל ולהרגיש את הטבע במלוא עוצמתו. הבריכה המטורפת צופה לוואדי הירוק שנראה יותר כמו נופי גיאורגיה, עם נחל שהתחיל לזרום כמה ימים לפני, עם הגשם הראשון של הסתיו. המסעדה עומדת מעל כל היופי הזה ומשקיפה על וואדי ועל החוף ועל הירח כמובן. כי איך אפשר בלי המנורה שתאיר על כל הדבר נדיר הזה. קינאנו בזוג שיתחתן שם, כי המחיר שבעלת האחוזה נתנה לנו על השכרה של כל המקום הזה- ל 100 מוזמנים, היה ללא תחרות.

נפרדנו לשלום מהאי ומגן העדן המופלא הזה, והמשכנו הלאה לנמל לתפוס מעבורת חזרה לכיוון אתונה, לעבר הפלופונז. ברגע שעוברים את תעלת קורינתוס ההרים מתחילים להתנשא ובחורף הופכים לאתרי סקי פופולאריים. בדרכינו לוילה חלפנו על פני עיירות ציוריות בסגנון טוסקנה, טברנות ואנשי חקלאות עוברים עם טרקטורים בדרכם לחרוש את השדות שמניבים להם כל כך הרבה דברים טובים- זיתים, תאנים, ענבים.. ובדרום הפלופונז- הרבה הרבה דגים ופירות ים. קבענו עם ניקולס, איש יווני ששיפץ ווילה ישנה משנת 1843 עם הרבה אומץ והרבה חוכמה. הוא ריהט ועיצב אותה עד לפרטים הכי קטנים, עשה עבודת רסטורציה מושלמת, רכש את המוצרים והרהיטים ברמת גימור שאי אפשר להתעלם ממנה, כדי לאפשר אירוח כפרי אקסלוסיבי, עם אוכל שהוא ואישתו מבשלים בעצמם בהרבה כישרון ואהבה. אחרי 2 לילות מדהימים המשכנו הלאה לדרכינו לסגור עניינים אחרונים באתונה, לסכם ולחזור לארץ לזוגות שמחכים שנביא להם את החוויות, הוילות, המלונות ואת המחירם הכי טובים. אנחנו חושבים שהצלחנו.

לקראת סוף החגים ותחילת הסתיו שבא עלינו לטובה, אנחנו מאחלים לעצמינו לחזור בקיץ הבא לכל מקום ומקום שבו ישנו והתארחנו, לראות שוב את האנשים היקרים שפגשנו בדרך, את הילדים וגורי הכלבים שלהם שיגדלו עד הקיץ הבא, את המדינה היפה שלהם שאנחנו מקווים שנמצאת על מסלול בטוח, ואל עבר הרבה חתונות עבור זוגות מדהימים שיודעים שמגיעה להם חוויה בלתי נשכחת! יאסו!